torsdag 28 mars 2013

Vecka 14

Denna vecka kommer Mirke vara med klassen på tisdagen och Nicolina onsdag och torsdag. Jag reser till storstaden Helsingfors och berättar om Livskunskap inför alla lärare där. De vill också jobba med Smurff nämligen! :)
Denna vecka jobbar vi vidare med Stormaktstiden. Läxa att läsa sidorna 140-145, till fredag.Vecka 15 har vi sedan ett mindre förhör (skriftligt) på det stoff som vi då hunnit igenom.
På svenskan fortsätter vi med grammatiken. Om de "blir efter" kan de få läxa att hinna i fatt. De jobbar med svenskaboken Vän med svenska.

Musikprov på torsdag.
Klassen simmar på fredag.

Eleverna kommer att få "vila" lite från mig ett tag. Vecka 15-16 jobbar jag nämligen på annat håll. Ska dra kurs i AMS regi, för arbetslösa ungdomar. Nicolina, Jolanda och Mirke kommer då att vikariera. Jag håller kontakt med mina vikarier, och ni kan alltid kontakta mig ändå om det är något.

Ha en bra vecka!
Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar